AŞK ÇEŞMESİ


Çeşmenin önü yoldur,
Gelip geçenler boldur.
Bu çeşme aşk çeşmesi,
Doldur güzelim doldur.

Oğlan mani söylersin,
Bana "güzelim!" dersin.
Sen aşktan ne anlarsın?
Büyü de aklın ersin.

Benim aklım eriyor,
Gözüm, gönlüm görüyor.
Baban bile söz verdi,
Seni bana veriyor.

Babam öyle söz vermez,
Gönlüm sana yüz vermez.
Yaşın benden küçüktür,
Bu işe aklın ermez.

Çeşmenin yanı söğüt,
Büyükler verir öğüt.
Yaşım senden küçükse,
Beni koynunda büyüt.

Oğlan açık saçıksın,
Hem deli hem kaçıksın.
Sevda senin neyine?
Daha dünkü çocuksun.

Dağı, taşı delerim,
Harç karıp, kum elerim.
Kız ben seni kundağa,
Bebek diye belerim.

Oğlan sen çok şımardın,
Horoz gibi kabardın.
Seni taşa tutarım,
Kaçarsın ardın ardın.

Kirpiklerin ok mudur?
Bende gönlün yok mudur?
Çeşmeden su taşırsın,
İşin gücün çok mudur?

Kirpiklerim ok benim,
İşim gücüm çok benim.
Var git oğlan yoluna,
Sende gönlüm yok benim.

Zeki Çalar

3 Ekim 1970

Hiç yorum yok:


POPÜLER YAYINLAR


DOST SİTELER

Gitmek istediğiniz sitenin logosuna tıklayınız.











Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı